tisdag 6 augusti 2013

Slarv

Jag har verkligen slarvat med att skriva här. men orken tryter och all tid som valparna är vakna tillbringas med dom. Men dom dagliga rundorna med dom stora tullar jag inte på. Men då passar andra i huset på dom. Registreringarna är klara. Dessa namn blir det
flickorna
Isa som blir fodervärdshund
Ixxa
Ida
Iva
och pojkarna ska heta
Itoche (efter sin pappa)
Ictor
Ivanhoe
Ib Aiko
En del av dessa kommer ni få se i utställnings sammanhang. Och övriga kommer få bli trevliga familjehundar
Jag hade en incident förra veckan då en av valparna fick ett mindre värmeslag, men efter lite vätska hos vetrinären så var det full fart igen. vi har ju haft så fruktansvärt varmt, tror inte vi fått regn på en månad. och valpar är som bebisar oerhört känsliga för värme, dom förstår inte att vätska sig hela tiden. Det märks också dag tid att dom inte äter så mycket. mest morgon och kväll.
Ska boka vetrinärbesiktning till nästa vecka då det är dags för konroll och chip och parvo spruta.
Här är väldigt mycket folk och hälsar på. Bl.a i söndags kom Therese och Jörgen från Östersund med sin hane. Otroligt kul, hade inte sett dom på länge. Ni ska få bilder om Jörgen skickar mig några. Idag kom en syster till Ella och Emmy. Och i söndags hade vi Britt med sin mor och hundar på besök, ja förstås valp köparna har också besökt oss.
Ingen bild idag :( Ska skärpa mig till imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande