måndag 23 februari 2015

Norge resa

I fredags åkte jag o Mari Bergh som äger Jomatanjo's Herman till Norge för att på lördagen ställa ut i Bö (Jag vet, jag fattar inte hur man gör ett norskt O med streck igenom på datan) Telemark. Efter att plockat upp Mari i Lilla Edet åkte vi till Strömstad för att ta färjan över till Sandefjord sen vidare till hotellet i Norsjö. Där vi åt medhavd matsäck. På utställningsdagen.  Herman tog CERT CACIB och blev BIR eftersom han inte hunnit bli svensk champion än så får han vänta på sitt norska championat och även sitt danska championat, eftersom han tagit cert i dessa länder. Lilly tog CERT CACIB och blev BIM hon blev för dagen Norsk champion och har även rätt att ansöka om Nordiskt Championat nu. Domare var Svante Frisk.  Efter utställningen var vi medbjudna till gemensam träff, 8 grosser med sina ägare. Väldigt trevligt. Sista bilden visar vilken underbar himmel vi hade på hemvägen med båten Sandefjord-Strömstad
Igår tillbringades tiden med att köra dottern till Furuboda och sen tog jag tåget hem. 6 grader varmt o sol i Skåne. Metereologisk vår där.

Idag måndag startade vi med 2 timmars skogspromenad, finns inget bättre.