torsdag 14 maj 2015

Äntligen Sol

Hej allesammans. Tack för ni kikar in och löser här, alla av olika anledningar.
Idag var det underbart att vakna till lite sol .Det har i stort sett regnat varje dag här ett tag.
Vi kan väl börja med ett kalas jag hade förmånen att få vara med på. Mina farbröder fyllde 90 och 81 år. Eftersom min pappa inte längre finns med oss längre känns det ännu viktigare hålla släktbanden vid liv och kalaset var i  deras gamla hem som ligger ett stenkast från mig. Där min kusin numer bor.


Varje morgon intar vi vårat kaffe i soffan för se nyheterna, självklart har våra hundar sina platser där i också.


Jina snart 9 år har i veckan opererat bort en knuta på ryggen som är ett mastocytom, som tur är hittade jag den när den inte var större än en ärta, men nu väntar en analys på aggresivitet på den 1-3 graderas den. Biopsider visade ingen spridning till lymfa eller mjälte. men dom där rackarna är inte alltid lätta hitta. En annan knuta hittades också med ultraljudet. Men den återkommer jag till en annan gång, måste få mer kött på benen där först.


Imorgon ska vi fira Mathilda som fyller 23 år. Och på lördag väntar vi hit en familj som är intresserad av rasen. Och förstås så håller vi tummarna för Heiko o Ixxa som ställs ut i Hässleholm på lördag. Om Lilly är dräktig eller inte är alldeles för tidigt att sia om.
Önskar er en trevlig Kristi himmelfärdsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande